onsdag 6 januari 2010

Trettondagen


Morgonen började med en himla huvudvärk, vaknade av att det bankade på i huvudet som slag av en klubba (visserligen har jag aldrig fått en klubba i huvudet..) så jag ålade mig ur sängen och ner i köket och letade på mitt treo-rör. Löste upp ett par tabletter och tog en näve romerska bågar, så jag inte skulle ta det på fastande mage. Mycket klokt!!?? Efter en stund när jag legat på soffan och blundat så släppte det av och jag började bli som vanligt igen. Mannen och jag tog en långpromenad på förmiddagen, för han var deprimerad för att farmville inte fungerade..Jag tog stavarna med och det gick riktigt bra, kändes nästan inget alls i handen , men jag fick hålla lite annorlundare med den opererade handen. Det var kallt men uppfriskande. När vi kom tillbaka så var jag precis genomsvettig. Men jag hade en hel massa stryktvätt att ta om hand om innan duschen så jag satte på en film och tittade på den medan jag strök. Nytta och nöje på samma gång.
Nu ikväll har vi varit hos väninnan med make och ätit pizza och haft det trevligt. Det var så varmt och skönt hos dem för hennes make hade eldat i kaminen under dagen och jag bara älskar värme. Vi drack lite kaffe, sedan gick vi in på FB och tittade lite på kommentarerna som deras son hade lagt in när han har varit på resa i USA. Samt att väninnan visade mig på Tradera vad Shabby chic är. Himmel , jag tror att allt gammalt bröte som man haft är inne igen, men så är det ju med allt, mode osv. Men i alla fall så såg vi några fina ljuspåsar som vi blev väldigt förtjusta i. Så nu har vi bjudit på sådana. I alla fall jag. Men jag kan inte tänka mig att det ska vara så svårt att sy ihop en så´n av farmors gamla örngott och stryka på en fin bild.
Det måste jag nog prova i alla fall.
I morgon blir det inköp av dammsugare och lite annat smått och gott......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar