tisdag 5 januari 2010

Nystädat och trettondagsafton


Jag har fixat och städat hela förmiddagen idag. Sov så himla dåligt inatt och vaknade av en mardröm klockan 03,30. Kunde inte somna om meddetsamma så jag gick upp och började gnida och torka lite i köket på bänkarna.Dammsugade av lite i rummet. Sen gick jag och la mig igen, när jag hade filat fötterna och smort in dem. Sedan sov jag till klockan halv 9. När jag vaknade så fortsatte jag med städandet. Maken hade följt med sin bror til läkaren. Så jag styrde lite som jag ville. Jag hade väl sån racerfart så att dammsugaren gick sönder, rätt vad det var så stannade den bara och handtaget hade gått rätt av. Dammsugaren är nog bara 1,5 år. Skit också, så nu får vi köpa oss en ny och hoppas att den håller för min vådliga framfart .
Ikväll kommer våra goda vänner hit och vi ska smaska i oss en trerätters. Det ska bli kul. Jag har precis karamelliserat nötter till efterrätten. Gjort ett pajskal till förrätten , nu kan jag inte göra mer i förväg.
Igår hade maken och jag ett uttag i käller och städade den så han har fått köra två vändor till tippen idag. Skönt!!
Nu suger det i kaffetarmen känner så då får det bli lite kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar