onsdag 13 januari 2010

Pendeltrafiken


fungerar inte på grund av dimman!! Har ni hört så himla dåligt!!?? Finns det nå´t värre än att stå och frysa i timvis och det sägs att det ska komma ersättningsbussar.
Nu får vi verkligen hoppas att det kommer igång i morgon så att man kan ta sig till arbete och möte under dagen som man ska. Idag har jag sluppit att pendla, jag har varit på hemmaplan hela dagen och då kan man gå till fots dit man ska. Större är inte vårt lilla samhälle.
Men nu ikväll gick mannen ut lite tidigare till jobbet, så nu tror jag att jag ska ta och gå ut en sväng och gå. Jag har haft så jäkla ont i ryggen i eftermiddag. Det var så kallt på mötet på förmiddagen så det är efter det. Hemma här brinner det en brasa så skönt och jag måste ju säga att det inte lockar att gå ut alls, men om jag ska komma upp i mina 10 000 steg om dagen så får jag göra det,har bara 5083 steg idag. Stegen behövs om jag ska kunna minska på fläskvalkarna, om det ändå vore sommar, bruna valkar är snyggare än vita ....Fast går jag nu så kan jag ta lite te och ägg när jag kommer tillbaka in. Det är ju Morden i Midsomer på tv:n ikväll.
Igår fick jag mina böcker som jag beställde från cd-on så förströelse saknar jag inte heller. Näää...nu får jag ta tag i ´t........på med termobyxorna!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar