torsdag 4 juli 2013

Så var det så min tur....







att bli liggandes i förkylning. Jag har inte haft så himla mycket feber, men jag har varit hemma från jobbet i tre dagar, jag ville inte smitta ner mina kamrater med den här skiten nu i semestertider.
Men jag har varit så trött och bara sovit på dagarna, gått mellan brevlådan och soffan och försökt att vara tyst också för mannen har jobbat natt så jag inte väckt honom när jag hostat.
Näsdroppar, hostmedicin, panodil och saft har varit dieten nu. Samt att jag har haft ett sug efter varm choklad, sån där ni vet som man geggar ihop med socker och grädde och tömmer över vatten. Det har varit stående de här dagarna, igår var första dagen som jag drack kaffe.
Jag hade en tid hos frissan som jag väntat på i två veckor nu, så i tisdags eftermiddag så fick den lille mannen skjutsa mig till frissan, jag orkade inte klara av det själv, men nu är det gjort. Två decimeter har vi klippt av och färgat lite grann, det känns skönt, men så blev jag astrött och sov hela onsdagen igen.
Idag har jag varit på möte, det gick bra ......och imorgon ska jag jobba men sen har jag ju semester och då får jag väl ta det lugnt igen.
Jag ska till vår massös och dra rätt bäckenet i morgon för jag har så himla ont i ryggen. Sitta är precis odugligt, bäst är att gå och inget lyfta, men det brukar bli så där ibland och jag hade värktabletter kvar sen jag hade ont i skanken så de har tryckt i mig.
Jag har gjort ett par kort som jag ska skicka iväg till en väninna som fyller år och till en som bara ska få ett bara så där....
På lördag möra så drar vi iväg med husvagnaran, herregud vad gött de ska bli, jag struntar i om det blir regn, vi är ju i alla fall lediga och få rå om varandra.
Förut satt jag en stund och tittade på bilder på lille Tage, himmel vad han har växt och vad roligt det är med barnbarn....det går inte att med ord beskriva, det skulle ju vara kul om jag kunde bara springa in en stund och bara kramas en liiiten stund, men så är det ju inte, men vi får mycket tid tillsammans när vi väl träffas vilket är härligt! Sen finns ju skypen.....
Nu så måste jag röra lite på fläsket, så jag inte stelnar till i ryggen igen......
Ha en fin kväll och glöm inte kolla in lille Ernst i afton.... det ska jag göra.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar