lördag 13 november 2010

Lördag morgon...


När man äntligen har en ledig dag så vaknar jag klockan 03,30 och är klarvaken. Är det inte förbannat lustigt?? Men jag gick upp ur sängen och gick ner i röran i rummet ...snubblade in i tv-rummet och satte på tv:n tyst, allt för att inte väcka Chrille. På tv:n var det en film som handlade om en liten mobbad flicka...ganska knäpp film måste jag säga, så jag dåsade bort en liten stund till. Det var skönt. Nu har vi nyss ätit frukost, snickaren har kommit och renoveringen är i full gång. Snart är alla gipsskivor på plats och nya fönster insatta.
Igår så kom Chrilles bror hem från sjukhuset, han ska få vara på korttids till vi ser hur det går för honom. Så då var vi där ett tag, men sen var vi tvungna att handla lite, det gapade (nästan) tomt i kylen. Vi var på ÖB i Skänninge och handlade och som alltid fyller jag på i lagren när jag är där, så nu har vi sköljmedel för ett tag framöver.
På kvällen ringde jag till en kvinna som jag köpt lite grejer av på Tradera så hon hjälpte mig att lägga in nya typsnitt på datorn, en himla klämmig kvinna, vi fick oss många skratt för jag fipplade och grejade innan jag fick till det.
På kvällen såg vi på Doobidoo, det var bra, förutom att Maria Montenå´nting var där och fjantade med tofsar och bröte..Sen föll vi i dvala både mannen och jag, det har varit en jobbig vecka både fysiskt och psykiskt.
Snart kommer nog snickarfrun till mig så vi ska baka lite när gubbsen snickrar eller om vi bara är.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar