tisdag 22 juni 2010

En förtjusande vacker dag


Har det varit idag. Varmt och skönt. Visserligen har jag inte varit ute så mycket mer än att jag sprungit mellan mötena under dagen. Först hade vi möte på förmiddagen fram till nästan kl 13,30. Innan vi gick på morgonen kom en av mina kamrater hit till mig så vi åt frukost tillsammans, det brukar vi göra innan mötena, en trevlig stund måste jag säga.
När vi avslutat mötet så åt vi lite lunch. Efter lunchen så gick vi till ett loppis som ligger i närheten. Där hittade jag lite små fynd. Bland annat så köpte jag en hel massa fina vackra servettringar för bara några kronor,jag tror att det var 28 servettringar jag fick. Sedan hittade jag en liten nickelskål med handtag på som jag ska ha till karameller på bordet, jättegullig. Ja, egentligen var det kamraten som hittade den men jag köpte den....Kamraten köpte sig en jättefin matta, den såg precis ny ut fast den var gammal.
Efter vår lilla shoppingrunda travade vi iväg till nästa möte och efter det tog jag pendeln till den stora staden för att njuta av massage. Det var så skönt att bli masserad, men nu var jag tvungen att tvätta håret när jag kom hem för det var så flötigt i nacken. Jag avskyr att tvätta håret, det torkar ju aldrig och sen blir det så himla mjukt och lent så det inte sitter fast i hårspännena.
På pendeln hem så träffade jag min kära väninna som vi ska fira midsommar tillsammans med, hon hade jobbat över, de har så mycket på hennes jobb nu inför sommaren. Vi ska handla lite till midsommarafton då vi ska tillbringa dagen hos henne och den rara maken. Jag skulle tro att det blir ett dopp i poolen hos dem. Vi skulle se om vinglasen flyter ....ååååhhh vad det ska bli gött med lite ledigt.
I morgon är det midsommar lunch på jobbet och efter det ska vi gå på stadsvandring. Det ser jag fram emot. Jag har slängt i mina kläder i tvättmaskinen så det är nog bäst att jag hänger upp dem om jag ska ha dem i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar