onsdag 17 april 2013

Nu är det väl VÅR



Det här kortet tog mannen på  mig i morse......


i alla fall. Varmt och skönt, +12 grader men en himla blåst idag.
Igår var det ju bättre , det var ju 17 plusgrader och riktigt skönt långt in på kvällen. Jag var i Motala igår på konferens och tog pendeln som invigdes den 8 april. Det gick ju jättebra, fick vänta i Mjölby i 25 minuter, men ok.
När jag klev av på perrongen i Motala, hade jag ingen aning om var jag var nånstans i stan. Jag har aldrig åkt tåg dit förut. Så jag fick fråga mig fram vartåt jag skulle gå. Till slut fick jag tag i en man som kramade om en tjej där och frågade om jag var på rätt håll.
-Ja, sa han, men om du törs åka med mig, så ska jag skjutsa till Folkets Hus, det är en bit att gå.
Klart att jag tackade ja, så han skjutsade mig till Folkets Hus, han hade fått åka till stationen för att lämna över skolböcker till dottern som skulle till LIU. Ibland har man tur som en tokig.
I söndags så var vi och hämtade den lille husvagnen, så den städade jag och fejade riktigt ordentligt .
Jag har bara golvet kvar för mannen skulle in på besiktning eller fukttest som det hette, på måndagen och då passade vi på att kolla gasolen också. Nu vill jag bara ha in sakerna i vagnen så vi kan ta och ut och åka igen.....guuuuu va kul!!!
Annars har vi haft en lugn helg vi var bortbjudna till några bekanta i lördags, vi hade så trevligt, vi kollade på film och bilder från ett evenemang som vi hade varit på. Sedan satte vi oss och tittade på 3-d film, de hade en tv med 3-d. Vi satte på oss glasögon och kollade på tv:n.
Det var precis som om snön föll över oss och att de som kastades utåt föll på oss. Jättehäftigt, men eftersom jag är så skvatträdd så hoppade jag högt.....
I morgon ska vi på konferens igen, det handlar om barn i missbruksfamiljer. Det blir nog en bra konferens och bra diskussioner.
Jösses vad det blåser, jag höll på att ramla ur soffan nu....det bara small i köksfläkten......
Nu ska jag ta och se om jag inte kan fixa till lite här hemma.....
Ha det bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar