söndag 4 november 2012

Då var det november då....





Vår egen lille Woddy Woodpecker


Lite godis till häxorna i en liten hemmagjord ask




och det är en låååång månad tycker jag, fast den är kort...Jajaja....
Denna vecka som varit har jag varit borta på konferens i Djurönäset ute på Värmdö, med 250 personer till. Vi hade det jättebra och vi hade ordnat underhållning och lotterier och en hel del andra saker.
Tur med vädret hade vi också. Vi åkte upp på tisdagen för att förbereda ingör att de andra skulle komma, det är alltid lite nervöst så att man kan se att allt funkar.
Vi hade skickat ut ett brev till ca 20 personer med en youtube adress och en bild och sagt att den här personen ska du härma, sjunga eller mima...
Allt var hemligstämplat men det gick bra, någon var sjuk så vi fick kasta in en annan med en timmes varsel, men det gick bra. Alla var så nervösa och hade gjort sitt allra bästa med kläder osv.
På torsdagskvällen så delades alla in i grupper med personer som de inte kände (det tog Mats och mig två timmar att dela in grupperna), sedan fick de en mobiltelefon och efter genomgång med lagledaren bar det iväg ...de fick uppdrag genom mobilne, jättekul såg det ut att vara.
I fredags kväll kom jag hem, mannen hämtade mig vid stationen, jag var precis sketaslut...Efter vi hade ätit lite så somnade jag som en gris.
I lördags var vi hos Ekstams och åt en jättegod trerätters meny. Vi hade jättetrevligt, skrattade och pratade och vips var klockan 00,00 så vi gick hemåt. Nästa fredag ska vi ju åka på MittKök mässan i Älvsjö, det ska bli så kul och så får vi ju träffa Tage också.... det ska bli så trevligt och roligt.
Vi fick även fint besök igår kväll, det var brorsdottern med sambo som kom med lilla Astid och visade upp henne, en sån underbar lite flickunge. Glad som en speleman och charmade oss sååå.
Det ringde även på dörren och utanför stod det tre häxor, de sötaste jag sett, så jag gav dem några askar som jag gjort och lagt godis i. Efter en stund ringde det på dörren igen och då stod det två häxor till...-"kände du inte igen mig, Brittis?"- Sa den ena...Nu gav du ju en ask till Amanda, jag vill också ha en"-
"Oj, sa jag, jag såg ju inte att det var du...du har ju inga tänder " Så nu får jag göra några askar till så hon och kompisen får det.
Idaghar vi firat Farsdag här med ett litet smörgåsbord, eftersom vi inte är hemma nästa helg. Svärfar med sin käresta och svåger var här och åt lite. Han fick två biljetter till Nisse P och han blev riktigt glad för det.
Nu ska mannen göra matlådor och jag ska inte göra något........
G`Natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar