söndag 30 september 2012

En sån härlig dag....

Tjooohoooo...nu ska vi till Lida....på utflykt.





Tage provar gungfåret....



det blev idag. Vi har varit hos lille Tage och hans föräldrar idag. Det var jättekul att se honom igen och hans mor och far också naturligtvis, nu var det ju en hel månad sen som vi träffades. Han växer och står i, 4 små tänder har han och det verkade som det var fler på gång, hangnodde och dreglade så det stod härliga till.   Vi fikade en liten stund med goa bullar och Tage åt lite lunch. Sedan for vi ut och tittade på det rara radhuset som de har köpt och snaaaart ska flytta in i. Efter det så åkte vi ut till ett naturområde som hette Lida och låg i Tullingetrakten. Det var ett vackert ställe , vi tog en liten promenad i el-ljusspåret och sedan gick vi in på värdshuset och åt lite mat. Maten var jättegod och  väldigt billigt måste jag säga, kostade ungefär som en dagens. Jättetrevligt  var det också. Sedan for vi tillbaka till Högdalen och lekte ne liten stund till innan det var dags för hemfärd för oss. Lollo sa att den lille snutten somnade som en liten stock vid kvart över sex, efter all bus och lek.
Det lilla gungfåret som jag köpt åt honom verkade han gilla jättemycket, han gungade och stod i, man fick bara hålla lite i honom så han inte for av fåret. Det var ju kul att det blev lyckat.
Nu är det bara att längta till de kommer hit....
Den här veckan har gått som en snälltåg....men i onsdags kväll var jag, Susanna och Carina VIP-gäster på en lite boutiqe i Linköping som heter Frida, det var jättekul att prova kläder och smutta på champagne och äta snittar. Jag införskaffade mig ett par jeans och en tröja.
Annars har det varit jobb och politik för hela slanten, kul och omväxlande.
I lördags var jag och mannen på John Bauer-gymnasiet i Linköping, rättare sagt jag var, han körde mig dit, det var en scrapträff där och jag tycker det är så kul att gå dit och titta. Köpte lite nya stämplar och dies, det var trevligt.
I morgon ska jag på konferens och det ska bli intressant, det handlar om barn och om barns bästa i centrum.
Men nu såg jag på tv-vädret att de ska bli ett jäkla regnande... förbaskat med....
Ikväll börjar Solsidan igen och Kalle moreus....vilket bryderi jag fick nu då........
Ha det gott och njut av hösten.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar