söndag 15 augusti 2010

Söndag...


Idag har det regnat lite grann här och var men maken och jag tog bilen och åkte på en utflykt. Vi hade tagit latmorgon och suttit och häckat i soffan på förmiddagen.Vi funderade på om vi skulle ta och åka och handla lite mat. Igår gick nämligen frysen sönder eller rättare sagt, det hade gått en propp och vi upptäckte det igår eftermiddag. Vi fick slänga all mat som var i för det var upptinat, förbannat med. Så nu är den frysen isfri och tom. Men i alla fall, vi åkte till den lilla staden vid Vättern och gick och fikade där. Här hemma hos oss var det 24 grader varmt och fuktigt i luften, när vi närmade oss staden sjönk temperaturen till 19 grader. Jösses, vi som bara hade kvartsbyxor och linne och t-shirt på oss. Det blev kyligt vill jag lova. Men det goda fikat värmde upp oss. Vi promenerade lite och for sedan vidare mot Öb, för vi var tvugna att köpa ett nytt hänglås. Min käre lille make hade låst in sina nycklar i bilen och i den nyckeknippan hade han nyckeln till garagets hänglås. Innan vi for iväg fick han ta en liten såg och såga och fila så det stod härliga till innan vi kom iväg. Jag satt på trappan och surade. Någon inbrottstjuv blir han aldrig i alla fall.....
Men iväg kom vi ju. Hänglås köpte vi, det blev ett dyrt hänglås för vi handlade för 403 kronor. På hemvägen åkte vi till en lanthandel och köpte squash och rödbetor. Så nu har vi inkokta rödbetor i fina glasburkar. Jag har gjort knäckebröd också som är jättegoda.Bilden visar hur de ser ut. Vi fick det i fredags kväll när vi var hos väninnan och mumsade lite.
Så visst har jag varit redig idag också. Tack o Lov så man inte ligger av sig.
Men nu är det god natt och jobbar dag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar